Kontrolujte tlak hustenia svojich pneumatík (vrátane rezervného kolesa) minimálne raz za mesiac a vždy pred každou dlhšou cestou.
Udržiavaním správneho tlaku hustenia znižujete svoje prevádzkové náklady. Podhustené pneumatiky sa viac prehrievajú, spotrebúvajú väčšie množstvo paliva a rýchlejšie sa opotrebúvajú. Kratšiu životnosť majú aj pneumatiky s vysokým tlakom hustenia. Jazda s prehustenými pneumatikami navyše znižuje ich priľnavosť a ovládateľnosť počas jazdy.
- OPOTREBOVANIE. Pneumatika s 20% hodnotou podhustenia prejde o 20 % kilometrov menej. Pri životnosti 80 200 km teda hovoríme o strate 8 000 najazdených kilometrov.
- SPOTREBA PALIVA A EMISIE CO2. Nízky tlak hustenia zvyšuje spotrebu paliva a množstvo emisií CO2.
Pri pneumatikách prirodzene dochádza k samovoľnému znižovaniu tlaku hustenia (okolo 0,06 barov za mesiac). Strata tlaku hustenia sa môže urýchliť v dôsledku ďalších únikov vzduchu, ktoré súvisia s:
- Prepichnutím, resp. prerazením pneumatiky.
- Ventilom: ventil sa musí meniť pri každej výmene pneumatiky.
- Krytom ventilu: kľúčová súčiastka na zaistenie vzduchotesnosti.
- Ráfikom: ráfik sa musí pri každej montáži pneumatiky dôkladne vyčistiť.
- Riaďte sa odporúčaniami výrobcu vozidla alebo pneumatiky, predovšetkým čo sa týka podmienok ich použitia (zaťaženie, rýchlosť atď.).
- Kontrolu tlaku hustenia uskutočňujte vždy za studena (pneumatiky, ktoré neboli minimálne 2 hodiny používané alebo prešli vzdialenosť menšiu než 3,22 km pri veľmi nízkej rýchlosti).
- Ak sú pneumatiky v čase kontroly tlaku hustenia zahriate, pridajte k tlaku hustenia odporučenému výrobcom vozidla 0,3 baru a tlak hustenia za studena ešte raz prekontrolujte.
- Nikdy nevypúšťajte vzduch zo zahriatej pneumatiky.
- Kontrola tlaku hustenia musí byť pravidelne uskutočňovaná aj pri pneumatikách hustených dusíkom.
Správne nahustená pneumatika zaručuje bezpečnosť, znižuje náklady a šetrí životné prostredie.
Zdroj: Michelin.sk